Mūsų svetainėje naudojami slapukai, kad užtikrintume jums teikiamų paslaugų kokybę. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su slapukų politika.
2017-2018 M.M. MOKYKLOS-DC VEIKLOS MOKYKLOS-DC VEIKLOS KOKYBĖS ĮSIVERTINIMO REZULTATAI
• Mokyklos-DC įsivertinimo rezultatai leidžia bendruomenei geriau suprasti ir įvertinti esamą mokyklos-DC būklę, analizuoti tendencijas, numatyti ateities pokyčius.
Asmenybės tapsmas 1.1.1. rodiklis
Mokiniai suvokia savo asmenybės unikalumą, žino savo gabumus ir polinkius, moka įsivertinti asmeninę kompetenciją. Taip teigia 88% apklaustųjų mokinių, 90% tėvų, 61% mokytojų ( 3,0 vertės).Mokiniai pasitiki savo jėgomis, nebijo iššūkių, yra atkaklūs (86% mokinių, 79% tėvų). Tačiau mažiau nei pusė mokytojų ( 46% ) tam pritaria, t. y. 2,5 vertės.
Mokiniai pripažįsta kitų teisę būti kitokiems nei jie yra, gerbia kitą asmenį ir yra geranoriški (88% atsakiusiųjų). 3,3 vertės (pritaria 97% mokinių tėvų ir 90% ikimokyklinio skyriaus vaikų tėvų). Tačiau tik pusė mokytojų pritaria šiam teiginiui. Mokiniai nėra atsparūs neigiamai įtakai, tik iš dalies renkasi sveiko gyvenimo būdą 2,2 vertės. Galime daryti išvadą, kad mokykloje-DC neblogai vykdomos prevencinės programos, tačiau būtina jas sustiprinti ir išplėtoti, tobulinti sveikatos ugdymosi veiklas.
Mokiniams rūpi jų aplinkos, bendruomenės, šalies gerovė. Ikimokyklinio skyriaus vaikų tėvai yra tikri, kad jų vaikai supranta atsakomybę už savo veiksmus. Turime 3,3 vertės
Iš apklausos galime teigti, kad mokykloje-DC nuosekliai vykdomos įvairios veiklos, padedančios vaiko asmenybei tobulėti. Taip teigia 83% ikimokyklinio skyriaus tėvų. Ikimokykliniame skyriuje skatinamas ugdomosios veiklos diferencijavimas ir individualizavimas, užtikrinant galimybę kiekvieno vaiko savitumui skleistis.
Tik iš dalies mokiniai supranta žinių ir mokymosi vertę, turi tolesnio mokymosi siekių ir planų. Vidutiniškai, nesistemingai vykdomas karjeros planavimas
Tačiau silpnoji grandis – mokinių savanoriškas įsitraukimas į bendras veiklas, ypač į labdaringas akcijas. 2,5 vertės. Pilietinė-socialinė veikla mokykloje-DC suprastėjusi. Būtina imtis pokyčių.
Į mokyklos-DC ugdymo planą įtraukti rekomendacijas, kad mokiniai kiekvieno dalyko pamokoje per metus parengtų bent 1-2 trumpalaikius projektus. Skatinti, kad kiekvienas mokinys, bent du kartus per metus sudalyvautų savanoriškoje veikloje ir prisijungtų prie pilietiškumo akcijų, vykstančių mokykloje, mieste. Stiprinti karjeros planavimo veiklą.
Parengti naują pilietinės ir tautinės programos ,,Niekas nėra sunku, kas tarnauja kilniai idėjai“ priemonių planą.
Mokymosi organizavimas 2.2.2.
Iš Mokymosi organizavimo tyrinėta ugdymo integralumas, klasės valdymas, įvairovė. Mokykloje-DC siekiama prasmingos integracijos, mokymosi patirčių tarpdiscipliniškumo 3,3 vertės. Mokyklos-DC ugdymo programų turinys integruojamas taikant įvairius modelius. Taip teigia 96% mokytojų, 75% mokinių, 97% mokinių tėvų. Ikimokyklinio skyriaus vaikų tėvai ir auklėtojos 100% pasisakė už kryptingą integraciją. 3,5 vertės. Pakankamai tikslingai siejamas formalusis ir neformalusis mokymasis, vykstantis tiek mokykloje-DC, tiek už jo ribų. 3,4 vertės.
Iš mokinių apklausos matosi, kad jie mažai skatinami kelti individualius mokymosi uždavinius (54%), o 60% mokinių teigia, kad mokytojai suprantamai pasako, kokių tikslų turi pasiekti per pamokas. Individualių mokymosi tikslų kėlimas yra vienas svarbiausių mokymo mokytis aspektų. Iš nagrinėtų kolegialaus grįžtamojo ryšio protokolų matyti, kad mokytojai nestebi ir neaptaria mokymosi tikslų kėlimo pamokoje. Mokytojų/ grupių auklėtojų ilgalaikiuose planuose beveik 100% yra numatyti tarpdalykiniai ryšiai, dalykų ir bendrųjų gebėjimų integracija, integruotos pamokos planuojamos pusmečiams ( 3,9 vertės).Tačiau ji mažai fiksuojama el. TAMO dienyne ( tik apie 20% mokytojų/auklėtojų įrašų).
Rekomenduota tobulinti kolegialų grįžtamąjį ryšį, numatant konkrečius svarstytinus klausimus: individualių ugdymosi tikslų kėlimas, konkretaus ir pamatuojamo pamokos uždavinio formulavimas, ugdymo personalizavimas, skirtingų užduočių skirtingų gebėjimų mokiniams pateikimas, pagalba mokiniui pamokoje. Susitarti dėl tarpdalykinės integracijos sąvokos, jos fiksavimo tvarkos el. dienyne TAMO.
96% mokinių ir ikimokyklinio skyriaus vaikų tėvų gauna aiškią ir savalaikę informaciją apie vaiko elgesį pamokose, kitose veiklose. Mažiau nei pusė mokinių teigia, kad mokinių elgesys valdomas asmeniniu mokinio įsipareigojimu. 65% mokytojų ir 48% mokinių atsakė, kad pamokose mokiniai laikosi sutartų taisyklių ir procedūrų.
Rekomenduota tobulinti mokinių elgesio valdymą sutartomis taisyklėmis ir procedūromis, pageidaujamo elgesio skatinimu. Palaikyti drausmę ir tvarką sutelkiant mokinių dėmesį į mokymąsi. Atnaujinti ir parengti Mokinių drausminimo ir skatinimo tvarką.
Mokiniai diskusijos metu akcentavo išmaniųjų technologijų didesnį naudojimą sudominant savo dalyku, aktualizuojant mokomąją medžiagą. Tik 46% mokinių apklausoje pažymėjo, kad mokytojai įvairiais patraukliais būdais pristato naują pamokos medžiagą, sudomina savo dalyku. Mažai naudojamasi 3D kabinetu. Pageidautina ir didesnė įvairovė organizuojant mokymąsi skirtingose erdvėse ir kontekstuose,
Pastatas ir jo aplinka 3.1.2.
Iš apklausos duomenų aiškėja, kad Mokykloje-DC interjeras iš dalies kuria gerą nuotaiką bei mokinių amžiui derantį jaukumą. Mokinių ir ikimokyklinio skyriaus vaikų darbai puošia erdves - 3,6 vertės. Mokinių tėvus džiugina jų vaikų darbai.
Tačiau net 42% mokinių, 40% mokytojų ir 41% tėvų teigia, kad mokyklos interjeras neugdo gero skonio. Skirtingi interjero stiliai nėra išskirtiniai. Dalis mokinių ir mokytojų įsitikinę, kad mokyklos-DC erdvės nepakankamai jaukios, neišskirtinės bendravimui ir poilsiui.
Žemą vertę apklaustieji nustatė dėl poilsio zonų. Mokiniams trūksta zonų aktyviam ir pasyviam poilsiui, prasta lauko laiptų būklė, nėra pandusų - 2,7 vertės. Daugiau nei pusė mokinių pageidauja pasyvaus poilsio (relakso) zonos. 70% vyresniųjų klasių mokinių pageidauja aktyvaus poilsio zonų.
80% apklaustųjų patenkinti mokyklos-DC šildymo sistema 3,7 vertės. Tačiau daugiau nei du ketvirtadaliai mokytojų teigia, kad mokyklos-DC apšvietimas mažai formuoja sveiką ir palankią mokymosi aplinką.
Bendruomenė yra patenkinta tinkamu mokymosi patalpų išdėstymu. Taip teigia 80% apklaustųjų (mokinių, tėvų, mokytojų). Kabinetų erdvės lengvai pertvarkomos, tinkamos įvairių ugdymosi poreikių mokiniams, jas galima lengvai pertvarkyti. Tinka pamokoms ir popamokinei veiklai. Patvirtina 65 % apklaustųjų.
Mokinių tėvai ir patys mokiniai mano (81%), kad mokyklos-DC aplinkos, stadionas, vaikų žaidimų aikštelės saugios vaikams.
Rekomenduota; įrengti pasyvaus (relakso) poilsio zoną. Ją pritaikyti ir specialiųjų ugdymosi poreikių vaikams: nupirkti šviesos rutulį, sėdmaišius. Sutvarkyti lauko laiptus ir įrengti pandusus, kad lopšelio vaikų tėvai lengvai įvažiuotų su vežimukais. Baigti sutvarkyti apšvietimą kabinetuose.
2015-2016 m. m. buvo pasirinkta analizuoti ir vertinti tobulintinus rodiklius: 2.4.1.( mokymosi motyvacija), 2.4.2.(mokėjimas mokytis), 4.5.1.( tėvų pagalba), 4.5.2. (tėvų pedagoginis švietimas)
2015-2016 m. m. buvo pasirinkta analizuoti ir vertinti tobulintinus rodiklius: 2.2.1. -
Mokymosi lūkesčiai ir mokinių skatinimas. 2.3.1.mokymasis), 4.2.2.( bendradarbiavimas su tėvais/globėjais).
2.2.1.rodiklis - mokymosi lūkesčiai ir mokinių skatinimas ( tikėjimas mokinio galiomis, mokymosi džiaugsmas, mokymosi įprasminimas). 2.3.1. rodiklis – mokymasis
( savivaldumas mokantis, mokymosi konstruktyvumas, mokymosi socialumas).
4.2.2. rodiklis - bendradarbiavimas su tėvais/globėjais ( pažinimas ir sąveika, į(si)traukimas).
Mokyklos-DC įsivertinimo rezultatai leidžia bendruomenei geriau suprasti ir įvertinti esamą mokyklos-DC būklę, analizuoti tendencijas, numatyti ateities pokyčius.
2.2.1.RODIKLIS - Mokymosi lūkesčiai ir mokinių skatinimas
(tikėjimas mokymosi galiomis, mokymosi džiaugsmas, mokymosi įprasminimas)
Daugiau kaip pusė mokinių (64% ) nori mokytis – aktyvūs per pamokas, dalyvauja aiškinantis naują temą ir atsakinėja iš anksčiau išmoktų pamokų. Dauguma mokinių jaučia atsakomybę už savo mokymąsi. Net 88% mokinių teigia, kad juos mokytis skatina tėvai/ globėjai. Dauguma tėvų teigia, kad ugdyti(s) mokinius/vaikus skatina vaizdinės ar garsinės priemonės, naujosios technologijos.
Ypač svarbus veiksnys – tikėjimas mokinio/ vaiko galiomis. Skatintinas veiksnys mokytojo tikėjimas mokinio kaip asmenybės augimo ir mokymosi galiomis.93 % tėvų teigia, kad jų vaikus skatina mokytis, kai mokytojas pastebi vaiko pastangas ir apie tai pasako, pagiria.
Mokymosi džiaugsmas ypač akcentuojamas ikimokyklinio skyriaus ir pradinių klasių mokytojų/auklėtojų. Mokytojos/auklėtojos planuoja ir parenka prasmingas ugdymo(si) veiklas. Daugiau nei pusė tėvų teigia, kad mokytojai/auklėtojai skatina džiaugtis savo ir kitų darbais. Vaikams leidžiama bandyti, klysti ir taisyti savo klaidas.
Vis tik dalis atsakiusių respondentų teigia, kad motyvas mokytis nepakankamai stiprinimas – reti kūrybiniai darbai, retai dalyvaujama vietos (mokyklos-DC) organizuojamuose konkursuose, kur mokiniai gali patirti sėkmę, pritaikyti žinias. Net 90% tėvų įsitikinę, kad neskatina motyvacijos, kai mokinys gauna prastą įvertinimą ,o mokytojas nepaaiškina, kas blogai. Tai negatyvas, nes žemesnė nei 2,1 vertės.
Daliai mokinių (apie 40%) trūksta atsakomybės mokantis: praleidžia pamokas be pateisinamos priežasties, vėluoja, ne visada atlieka namų darbus, per pamokas nesilaikoma reikalavimų, trukdoma. Negatyvas, nes vertė žemesnė nei 2,5 .
Įsivertinimo grupė siūlo klasių auklėtojų metodinei grupei aiškintis vėlavimo priežastis, aptarti ir spręsti jas su pagalbos mokiniui specialistais. Taip pat rekomenduotina dažniau skatinti mokinius padėkos raštais, pagyrimais, kelionėmis, edukacinėmis programomis. Būtinas laimėjimų stendas, lenta.
Pagalba mokantis
Bendroji rūpinimosi mokiniais politika mokykloje-DC yra gera. Veikia mokinių, tėvų ir mokytojų informavimo apie rūpinimąsi mokiniais informavimo sistema.
Mokyklos ugdymo plane numatyta pagalba mokiniams. Pagalba gabiems, turintiems mokymosi sunkumų ir konsultacijos išdėstyta direktoriaus įsakymuose. Teikiama socialinė, specialioji, psichologinė pagalba įteisinta darbuotojų funkcijose.
Dalykų mokytojai ugdymo uždavinius ir metodus derina prie individualių moksleivių poreikių. Daugiau kaip pusė respondentų mano, kad sistemingai ir efektyviai teikiama pedagoginė pagalba bei papildomai dirbama su gabiais, mokymosi sunkumų turinčiais mokiniais konsultacijų metų, individualiai bei rengiantis įvairioms olimpiadoms, konkursams, varžyboms. Tik mažiau nei pusė respondentų pripažįsta dalykų modulių efektyvumą. Efektyviai organizuojamas mokymas namuose. Taip teigia 87% respondentų.
92% tėvų pasitiki mokytojais, jų darbu ir mano, kad reikalui esant mokykla su tėvais susisiektų. Mokytojai teikia dalykinę pagalbą.
Daugiau kaip pusė mokinių teigia, mokytojai randa laiko paaiškinti, kad jiems rūpi, jog mokinys jaustųsi gerai mokykloje. 88% mokinių teigia, kad mokytojai jų dėmesingai išklauso kreipiantis bet kokiu klausimu. Daugumai mokinių patinka jų klasė, jie jaučiasi saugūs. 53% mokinių mano, kad mokytojai teisingai vertina visų mokinių pažangą.
Įsivertinimo grupė daro išvadą, kad pagalba mokantis lanksti ir pakankamai kryptinga. Tačiau reikia stiprinti mokytojų vertinimo ir įsivertinimo kompetencijas. Tobulinti VGK darbą teikiant pagalbą prastai lankantiems, destruktyvaus elgesio mokiniams.
Pagalba mokantis vertinama 3 lygiu.